Kabinos mikroklimatas tai kabinos oro temperatūra, drėgmė ir judėjimas

Kabinos mikroklimatas tai kabinos oro temperatūra, drėgmė ir judėjimas.

Kabinoje oro temperatūrą lemia lauko oro temperatūra ir variklio išskiriama šiluma. Temperatūra turi būti nuo 15 iki 25°C. Palankiausia temperatūra 18-20°C; kai temperatūra +,18°C — darbo sąlygos optimalios; kai temperatūra +25°C —atsiranda fizinis nuovargis; kai temperatūra +30°C              pablogėja protinė veikla, sulėtėja reakcija, daromos klaidos; kai temperatūra +11°C — leistina minimali temperatūra — pradeda stirti kūnas.

Žema oro temperatūra turi įtakos raumenų darbui: sumažėja judesių greitis ir tikslumas, vairuotojas daro dideles klaidas.

Kai vairuotojas dirba esant aukštai oro temperatūrai, jis greičiau nuvargsta, susilpnėja jo dėmesys, pailgėja reakcijos laikas.

Vasarą automobilių kabinose temperatūra yra 7-10° aukštesnė negu lauko oro temperatūra, o autobusų salonuose ši temperatūra dar keletu laipsnių aukštesnė.

Tyrimais nustatyta, kad temperatūra autobusuose dažniausiai padidėja dėl to, kad įkaista kėbulo sienos ir stogas. Šiuo atveju pagrindinė priemonė autobuso salono mikroklimatui pagerinti yra jo šoninių sienų ir stogo gamyba iš šilumą izoliuojančių medžiagų bei dažymas tokiomis spalvomis, kurios atspindi saulės spindulius. Norint sumažinti autobuso salono oro temperatūrą, svarbu pagerinti jo ventiliaciją didinant orlaidžių plotą. Tikrinant buvo nustatyta, kad tomis priemonėmis pavyko sumažinti oro temperatūrą autobusuose: vasarą Kryme oro temperatūra kurortinių autobusų salonuose buvo aukštesnė negu lauko temperatūra tik 2-3°C.

Sumažinti oro temperatūrą automobilyje galima ir naudojant kondicionierių. Tačiau karšto klimato rajonuose, veikiant kondicionieriui, skirtumas tarp automobilio vidaus ir lauko temperatūros neturi viršyti 10–12°C. Kai kabinos temperatūra žemesnė, temperatūrų skirtumas gali būti pavojingas vairuotojo ir keleivių sveikatai.

Automobilių, skirtą dirbti žemų temperatūrų sąlygomis, kabinų viduje neturi būti metalų, susisiekiančių išorėje su šaltu oru. Jie padengiami termoizoliacine medžiaga (porolonu, veltiniu, presuotu kartonu); vamzdelių, laidų, svirčių, pedalų ir durų angos turi būti sandarinamos šalčiui atspariomis medžiagomis. Visų, skirtų dirbti šiaurėje, automobilių kabinos turi būti su dvigubais stiklais, kuriuos nuo apledėjimo saugo elektrinis šildymas. Kabina apšildoma padidinto našumo šildytuvu ir šildytuvu su autonomine pavara.

Vertinant temperatūrą kabinoje, reikia atsižvelgti oro drėgmę ir judėjimą, nes tai turi didelės įtakos organizmo šilumos reguliavimui. Oro drėgmė — tai vandens garų kiekis ore. Absoliutinė drėgmė — vandens garą kiekis ore esant tam tikrai temperatūrai; maksimali drėgmė— maksimaliai galimas vandens garų kiekis ore tam tikroje temperatūroje ir santykinė drėgmė absoliutinės ir maksimalios drėgmės santykis, išreikštas procentais.

Dėl didelės santykinės drėgmės aukštoje temperatūroje žmogaus kūnas gali perkaisti. Ypač nepalankiai veikia 70-75% santykinė drėgmė, kai oro temperatūra artima 30°C. Vandens garų prisotintame ore šilumos atidavimas garuojant yra neįmanomas arba apsunkintas — prakaitas teka oda, bet nevėsina. Didelis oro drėgnumas nepalankiai veikia žmogaus organizmą ir dėl per didelio šilumos išsiskyrimo nuo kūno paviršiaus žemoje oro temperatūroje. Normalus oro drėgnumas daugumai žmonių yra 30-70%.

Žmogaus organizmo šilumos reguliavimui ne mažesnės įtakos turi ir oro judėjimas. Oro sroves žmogus pradeda jausti, kai jų judėjimo greitis 0,25 m/s.

Greitas oro judėjimas labai padidina šilumos atidavimą nuo kūno paviršiaus.

Nustatant optimalias vairuotojo darbo sąlygas, reikia atsižvelgti į temperatūros, drėgnumo ir pro judėjimo santykį automobilio kabinoje, nes dėl šių faktorių gali susidaryti skirtingos vairuotojo darbo patogumo zonos.

Kolegos teikia senų automobilių supirkimas Kaune paslaugas

Šaltinis – Vairuotojų darbo laiko normavimas ir paskirstymas

Patiko? Pasidalink

Po avarinis saugumas – priemonės kuriomis imamasi po eismo nelaimės

Konstrukcijos ir įtaisai, skirti vairuotojams ir keleiviams apsaugoti nuo traumų arba maksimaliai sumažinti jų pasekmes, skiriami prie pasyvaus saugumo priemonių. Šios priemonės, jeigu neįmanoma išvengti eismo nelaimės, specialių įtaisų dėka turi apsaugoti žmogų nuo pavojingų perkrovimų. Viena iš aktyvaus saugumo priemonių yra kai kurių automobilio mazgų konstrukcijų tobulinimas. Gerinant automobilio patvarumą, valdomumą, matomumą, stabdymo savybes, siekiama išvengti eismo nelaimių.

Yra terminas „po avarinis saugumas”. Tai kompleksas priemonių, kurių imamasi po eismo nelaimės iš deformuotų arba apvirtusių automobilių išimami nukentėjusieji, kurie, suteikus pirmąją pagalbą, siunčiami į medicinos įstaigą, kur jiems suteikiama kvalifikuota medicininė pagalba, taip pat imamasi priešgaisrinių priemonių, suteikiama techninė pagalba, atitveriama įvykio vieta ir atliekami kitokie darbai, mažinantys eismo nelaimių pasekmes.

Tačiau tai dar ne viskas, kas daroma eismo saugumui padidinti. Didelę reikšmę tuo požiūriu turi autokelių projektavimas ir eksploatavimas. Kelio planavimas ir pats kelias turi garantuoti dideliu greičiu važiuojančių automobilių eismo saugumą. Keliuose neturi būti pavojingų atkarpų, pavyzdžiui, nuolydžių su mažo spindulio posūkiais ir tokių vietų, kur už įkalnės viršūnės prasideda posūkis, taip pat tiltų su siaura važiuojamąja dalimi, viražų su nepakankamais nuolydžiais.

Automobilių kelias turi būti su tvirta, pakankamai šiurkščia danga, o tose vietose, kur nuvažiavusiam nuo kelio automobiliui gresia sunkios pasekmės, turi būti aptvaras (gelžbetoninis ar akmeninis parapetas).

Pusė visų eismo nelaimių įvyksta dėl pėsčiųjų kaltės. Pėstieji dažniausiai partrenkiami važiuojant ne dideliu greičiu, kai automobilio stabdymo kelias palyginti ilgas, o 20-30 km/h greičiu. Tokiu greičiu važiuojantis automobilis pėstiesiems atrodo nepavojingas, todėl jie dažniau pažeidžia gatvių eismo taisykles. Tačiau užvažiuojant ant pėsčiųjų, automobilio greitis yra ypač svarbus, nuo jo priklauso traumos sunkumas. Nuo automobilio greičio priklauso ir smūgio jėga, kurią galima palyginti su smūgio jėga žmogui krintant žemyn:

Taigi smūgis, užvažiavus 60-65 km/h greičiu, savo jėga prilygsta smūgiui, kurį patirtų žmogus, krisdamas iš keturių aukštų namo.

Daugiausia nelaimingų atsitikimų įvyksta su vaikais, kurių amžius nuo 7 iki 12 metų. Ši faktą galima paaiškinti ne tiek vaikams būdingu dideliu judrumu, kiek elementarių eismo taisyklių nežinojimu. Dėl to vertas dėmesio Maskvos miesto liaudies švietimo skyriaus įsakymas, kuriame nurodoma, kad vidurinių mokyklų 1-7 klasėse turi būti mokoma eismo taisyklių.

Dažnai traumuojami dviratininkai, kurie ypač dažnai patenka bėdon pasukdami ir apsisukdami gatvėse bei automobilių keliuose.

Automobilių vairuotojai turi įvertinti galimas situacijas, kurios susidaro dėl dviratininkų ir pėsčiųjų kaltės. Daugelis dviratininkų nesilaiko pagrindinio eismo saugumo reikalavimo: norint apsisukti, reikia nusėsti nuo dviračio ir stumti jį šalia savęs, Jeigu dviratininkas nutolsta nuo šaligatvio ašinės linijos kryptimi daugiau kaip 1 m, labai padidėja pavojus, kad jis patirtų traumą. Pasukti į kairę arba apsisukti dviratininkams draudžiama net ir tada, kai tai yra leidžiama kitoms transporto priemonėms

Daug eismo nelaimių įvyksta dėl to, kad dviratininkai nesinaudoja apšvietimo prietaisais.

Eismo traumų, kurias patiria pėstieji, priežastys yra šios: gatvės perėjimas prieš arti važiuojanti automobilių (48%), neatidumas (31proc), netikėtas pasirodymas iš už stovinčios transporto priemonės (16%) ir kitos priežastys (5%). Užsienio autorių duomenimis, pusės eismo nelaimėse žuvusių pėsčiųjų kraujyje buvo per daug alkoholio.

Kolegos rašo apie vairuotojus kurie tampa supirkimo Šiauliuose priežastimi.

Patiko? Pasidalink

Saugaus automobilio koncepcija

Sunku tikėtis, kad po 10 ar 15 metų automobilis bus idealus ir visiškai saugus. Tačiau, be abejo, ateityje automobiliai taps daug tobulesni.

Saugūs automobiliai jau seniai yra kuriami ir bandomi daugelyje pasaulio šalių. Norima sukurti tokį automobilį, kuriame per avariją nenukentėtų nei vairuotojas, nei keleiviai. Jis turėtų būti ne toks pavojingas ir pėstiesiems. Dėl to automobilio priekinė dalis konstruojama ne stati, o su nuolydžiu, kad užvažiavus ant pėsčiojo jis užkristų ant nuožulnaus variklio kapoto ir nepatektų po ratais. Anglų firma „Leyland” sukonstravo net specialų griebtuvą, kuris prilaiko žmogų ant variklio kapoto. Priemonės, padedančios suteikti skubią pagalbą ir evakuoti nukentėjusius iš avarijos ištikto automobilio, taip pat didina jo saugumą. Turėtų būti rūpinamasi ir stovinčio Automobilio saugumo užtikrinimu.

Sparčiai daugėjant pasaulyje automobilių, beveik visose šalyse daugėja ir autoavarijų. Jų kasmet pasaulyje įvyksta apie 55 mln., ir vidutiniškai kas devintas vairuotojas per savo amžių būna sužeidžiamas arba žūva.

Šoninis automobilio susidūrimas ar apsivertimas tie mažiau pavojingas kaip ir frontalinis. Avarijos metu turi kuo mažiau nukentėti ne tik automobilis, bet ir jame esantys žmonės. Eksperimentais nustatyta, kad ribinis slėgimas, kurį gali atlaikyti žmogus, susidaro 60-65 km/h greičiu važiuojančiam automobiliui atsitrenkus šonu medį ar stulpą.

Vienas iš pagrindinių elementų saugiame automobilyje — saugos diržai vairuotojui ir visiems keleiviams. Jau yra išbandyti saugos diržai, išsaugojantys keleivių gyvybę net frontalinio susidūrimo atveju važiuojant 65 km per val greičiu. Efektyvūs yra ir specialūs maišai, avarijos metu staiga prisipildantys oro. Įrengiamos ir nailoninės pneumatinės pagalvės, kurios susidūrus iškart prisipildo dujų.

Anksčiau vairuotojui būdavo labai pavojinga vairo kolonėlė: avarijos metu ji dažnai sužalodavo krūtinės ląstą. Dabartiniuose automobiliuose yra įrengiamos tokios vairo kolonėlės, kurios nuo smūgio susispaudžia arba „nulūžta”.

Kurdami saugų automobilį konstruktoriai ypač daug dėmesio skiria automobilio kėbului. Yra sukonstruoti tokie kėbulai, kurių vidurinė dalis (čia sėdi vairuotojas ir keleiviai) yra labai standi, o priekinė ir užpakalinė gana lengvai deformuojasi ir sumažina smūgio jėgą. Saugaus automobilio kėbulo šonai išklojami smūgio jėgą sumažinančiu sluoksniu iš plonos korio pavidalo aliuminio skardos ir poringo poliuretano.

Kai kurie eksperimentiniai automobiliai priekyje turi specialų buferį, išstumiamą važiuojant didesniu kaip 48 km per val. greičiu. Nuo smūgio avarijos metu toks buferis įsispaudžia į automobilį ir sumažina smūgio jėgą.

Tokie eksperimentiniai saugūs automobiliai yra daug sunkesni už šiuolaikinius lengvuosius automobilius, pvz., penkiavietis „saugus” automobilis sveria apie 2 tonas.

Automobilių supirkimas Vilniuje paslaugos teikiamos kai automobiliai jau yra nebevažiuojantys ar norima jo atsikratyti po avarijos.

Pėstieji daugiausia žūva patekę po automobilio priekiu. Todėl saugaus automobilio buferį bandoma įrengti žemiau, be to, jis turi minkštos medžiagos sluoksnį ir tokią formą, kad smūgis tektų didesniam žmogaus kojų paviršiui.

Kuriant saugius automobilius nemažai jau atlikta. Galima tikėtis, kad ateityje bus gaminami automobiliai saugūs juo važiuojantiems, ir pėstiesiems…

Šaltinis – Suomijos vairuotojai puikiai važiuoja bet kokiomis sąlygomis

Patiko? Pasidalink

Padangos pigiau: kur pirkti?

Dažnas vairuotojas susimąsto, kur gali būti perkamos padangos pigiau – juk tuomet, kai tenka pakeisti visas keturias padangas, tai kainuoja ne taip ir pigiai, taigi, nieko nuostabaus, kad kyla klausimas, kur gali būti perkamos padangos palankiausiomis kainomis.

Kaip išleisti mažiau pinigų padangoms

Norint išleisti mažiau pinigų, neretai yra pasvarstoma apie naudotų padangų įsigijimą, tačiau, tenka pripažinti, kad toks pasirinkimas pasiteisina tikrai ne visada: naudotos padangos neretai tarnauja ne taip ilgai, kaip norėtųsi, todėl vertėtų pagalvoti apie naujų padangų įsigijimą pigiau Vilniuje. Vienas geriausių pasirinkimų – tai internetinės padangų parduotuvės, kurios iš tiesų gali būti puikiu pasirinkimu gana dažnose situacijose: toks apsipirkimo būdas ne tik gali padėti sutaupyti pinigų, bet irbrangaus laiko, kas šiandien yra aktualu praktiškai kiekvienam.
Taigi, jei jus domina padangos pigiau, tokiu atveju galite paprasčiausiai apsilankyti specializuotose padangų parduotuvėse internete, ir tam tikrai neteks sugaišti daug savo brangaus laiko. Galėsite palyginti, kokias padangų kainas yra nustatę skirtingi pardavėjai, ir tai tikrai leis pasirinkti tokią parduotuvę, kurioje prekės yra parduodamos pačiomis palankiausiomis kainomis.

Padangų užsakymas

Nors kartais manoma, kad internetu užsakomų padangų gali tekti laukti labai ilgai, bet, tenka pripažinti, kad tai tikrai nėra tiesa: Lietuvos pardavėjai neretais atvejais įsipareigoja užsakytas prekes pristatyti ne ilgiau nei per kelias darbo dienas, taigi, per šį laikotarpį ir užsakytos automobilių padangos taip pat galės labai greitai pasiekti užsakovą.
Taip pat svarbu yra tai, kad padangas galėsite užsakyti bet kada, kada tik atrasite tam kelias laisvas minutes: per šį laiką galėsite išsirinkti ir užsakyti jus dominančias prekes, ir tuomet beliks laukti, kada jūsų užsakytos prekės bus pristatytos.
Internetinėse parduotuvėse prekių pasirinkimas visada yra labai gausus, tad visai nesvarbu, kas jus domina:automobilių padangos ar kitos prekės, bet kokiu atveju galite būti ramūs, kad čia rasite pakankamai nemažą įvairių prekių pasirinkimą.
Taigi, abejoti neverta: jei norite įsigyti padangų pačiomis palankiausiomis kainomis, internetinės parduotuvės iš tiesų gali būti pačiu geriausiu pasirinkimu: čia rasite tikrai gausų įvairių prekių pasirinkimą, ir norimas prekes galėsite užsakyti iš tiesų labai greitai bei paprastai.

Naujos padangos Vilniuje – padangupartneris.lt tai turintis didelį naujų ir naudotų padangų asortimentą Vilniuje.

Patiko? Pasidalink

Draudimo istorija – draudimas transporte

Jau nuo labai senų laikų žmonės savo saugumo padidinimui, galimų rizikų sumažinimui ėmė taikyti įvairius draudimo elementus ir formas. Manoma, kad draudimo veikla, kaip ją suprantame šiandien, ėmė formuotis ankstyvais viduramžiais. Tačiau pavienių draudimo veiklos pavyzdžių buvo sutinkama ir kur kas senesniais laikais. Kelionės, prekių gabenimas jūra ir sausumos keliais buvo susiję su nemažais pavojais.

Kas tas draudimas?

Draudimas svarbi asmens ir verslo aplinkos sudėtinė dalis, apsauganti nuo finansinių nuostolių, kuriuos gali sukelti galimų įvykių nenuspėjamumas, bei suteikianti saugumo jausmą.
Draudimo bendrovės reikšminga finansinės investicinės veiklos dalis, sutelkianti didelius finansinius resursus. Efektyviu draudimo funkcionavimu turi būti suinteresuoti ne tik atskiri asmenys, bet ir visuomenė, nes draudimas skatina ūkio vystymąsi.

Draudimu vadiname išankstinį lėšų telkimą, busimiems kolektyvo nariu nuostoliams dengti dėl dažniausiai atsitinkančiu įvykiu.

  • Pagrindiniai draudimo terminai
  • Draudėjas Draudimo bendrovės klientas.
  • Draudikas Draudimo bendrovė.

Draudimo apsauga Draudimo įmoka Draudiminis įvykis Draudimo įmokos tarifas Draudimo išmoka Draudimo laikotarpis Draudimo suma Draudimo sutartis

Franšizė Apdrausto nuostolio dalis pinigai (apdraustas klientas) dalyvauja nuostolio atlygini Nuostolis Rizika

DRAUDIMO VEIKLOS APŽVALGA
Pagrindinės ne gyvybės draudimo rūšys:

■ Kompleksinis transporto priemonių draudimas CASKO;

■ Transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomasis (TPVCAP) draudimas;

■ Krovinio draudimas;

■ Vežėjo civilinės atsakomybės draudimas (CMR draudimas);

■ Atsakomybės, atliekant muitinės procedūras, draudimas;

■ Bendrosios civilinės atsakomybės draudimas;

■ Turto draudimas;

Gyvybės draudimas:
■ Vaikų gyvybės draudimas;

■ Mišrus vaikų gyvybės draudimas;

■ Gyvybės draudimas;

■ Mišrus gyvybės draudimas;

■ Tėvų netekties draudimas;

■ Pensijų draudimas;

■ Studijų draudimas;

■ Kaupiamasis gyvybės draudimas;

■ Kredito gavėjo gyvybės rizikos draudimas;

■ Kritinių ligų kaupiamasis gyvybės draudimas;

■ Draudimas nuo nelaimingų atsitikimų

TRANSPORTO DRAUDIMAS KASKO

Casko draudimas ne gyvybės draudimo rūšis, kuria serijinės gamybos transporto priemonės apdraudžiamos nuo jų sugadinimo, sunaikinimo ar netekimo dėl avarijos, stichinių nelaimių (audros, potvynio, liūties, krušos, žaibo trenkimo), vagystės, vandalizmo, gaisro.
Casko draudimu taip pat gali būti apdrausta ne gamykloje gamintojoje sumontuota transporto priemonės papildoma įranga (audio aparatūra, išorinės antenos, spoileriai ir pan.).
„Casko“ yra ispanų kilmės žodis, kuris požodžiui išvertus reiškia „kūnas“.

KASKO draudimo įvertinimas

Transporto priemonės gali būti draudžiamos šiems draudiminiams įvykiams:

  • Autoavarija (A);
  • Stichinės nelaimės (S);
  • Trečiųjų asmenų tyčinė veika (T);
  • Vagystė ir plėšimas (V).
  • Draudėjas gali pasirinkti šiuos draudimo variantus
  • A autoavarija;
  • AV avarija ir vagystė;
  • AVT avarija, vagystė, trečiųjų asmenų tyčinė veika;
  • AVS avarija, vagystė ir stichinės nelaimės;
  • AVST visos rizikos.
  • Papildomai draudėjas gali pasirinkti
  • Keleivių draudimą nuo nelaimingų atsitikimų
  • kūno dalių netekimas arba nepagydomas kūno dalių funkcijų suj mirtis;
  • sužalojimas dėl kaulų lūžimų

Atsitikus draudiminiam įvykiui, draudėjas (teisėtas valdytojas) privalo:

  • nedelsiant imtis visų galimų veiksmų transporto priemonei gelbėti,
  • apsaugoti ją nuo tolesnio sugadinimo;
  • šalinti priežastis, galinčias padidinti nuostolį, suteikti vairuotojui ir keleiviams pagalbą, gelbėti juos;
    apie draudiminį įvykį nedelsiant pranešti kompetentingoms tarnyboms (kelių policijai, policijai, priešgaisrinei apsaugai, medicinos įstaigoms);
  • apie draudiminį įvykį, jo priežastis ir nuostolius per parą (neskaitant poilsio ir švenčių dienų) nuo šio įvykio, raštu pranešti draudikui, išskyrus draudėjo fizinės negalios atvejus;
  • parodyti draudikui sugadintąją transporto priemonę iki remonto arba jos liekanas, sugadintos transporto priemonės dalis, detales;
  • sudaryti sugadintų, sunaikintų, pavogtų transporto priemonės dalių, detalių sąrašą ir pateikti jį draudiko atstovui, kuris tą transporto priemonę apžiūrėjo ir defektavo.

Nuostoliams priskiriamos išlaidos, susidariusios draudiminio įvykio pasėkoje:

  • Nuostoliai dėl transporto priemonės sunaikinimo;
  • Nuostoliai dėl transporto priemonės sugadinimo;
  • Nuostoliai dėl transporto priemonės vagystės;
  • Išmokos dėl apdraustų asmenų sužalojimo ar mirties, įvykusių dėl nelaimingų atsitikimo.
Patiko? Pasidalink